Holder of two 24 hours speed records Jean-Pierre Dick has been the quickest through the night, averaging 22.6kts and making 30 miles up on leader, whilst François Gabart remains the thorn in Armel Le Cléa’c’h side, constantly harrying, chasing, hunting down the leader. Gabart, on fire at 23kts instantaneous speed, reduced his own margin to first by nine miles during last night and is just 23.1 miles behind Le Cléac’h. Somewhat remarkably the 24 hrs runs for Dick and Gabart differ by just one tenth of a nautical mile at 482.4 and 482.3 miles respectively. Now separated from the leading duo by over 65 miles, Dick, Bernard Stamm and Alex Thomson jostle for position. Thomson has taken a slightly more northerly route, looking to partially protect himselfm medium term, from a high pressure which will develop from the south , but Dick – who has accumulated more Southern Ocean miles than any of his rivals over recent years – has been consistently the quickest. The British skipper who was third last night has lost 42 miles to Virbac-Paprec 3 and is dropped to fifth again this morning. With just over 460 miles to the Amsterdam gate the leaders should reach the course’s third safety gate tomorrow morning. Mike Golding has staved off yesterday’s attack from Jean Le Cam, again opening a little daylight on his French rival, but the trio Golding, Le Cam and Dominique Wavre might expect the easy miles they have been offered these last few days to be halted by a small ridge of high pressure which they will have to negotiate today. Prudence has been foremost in the mind of 13th placed Alessandro di Benedetto through the night. Now down at 45deg south and in an area of known ice, the Team Plastique skipper slowed right down to less than five knots with his mainsail down during the darkness hours, carefully monitoring his radar. Still under the influence of the high pressure extending from the tip of the African continent, Javier Sanso on Acciona 100% Eco Powered is heading north to set up early for the west end of the Crozet gate, quicker than his nearest competitor Arnaud Boissières who is more than 300 miles behind again. So too Bertrand de Broc and Tanguy De Lamotte, 11th and 12th are making single figure speeds. PHOTO: TANGUY DE LAMOTTE
Classifiche congelate e Piero Gessa e Roberto Dessy si aggiudicano la regata nazionale Hobie Cat 16 al Windsurfing Club Cagliari. Nella classe Hobie Dragoon vincono Salemme e de Vergottini
Con un impressionante risultato di 10 primi su 11 prove, l’atleta del Windsurfing Club Cagliari Teresa Medde è nuovamente campionessa europea della classe Techno 293
Scirocco tra i 14 e i 22 nodi caratterizza le ulteriori tre prove. Tra gli Under 13 passa in testa Gabriele Lizzulli (CNV Argentario); l’ucraino in forze al CN Rimini mantiene saldamente il comando tra gli Under 17
OpenSkiff EuroChallenge: a Calasetta tre giorni spettacolari con sole e regate con vento da leggero a forte. Podi per Ucraina, Polonia e Italia
Da venerdì 25 a domenica 27 aprile in acqua oltre 130 iscritti per la tappa organizzata da CC Napoli e RYCC Savoia, valida quale selezione ai Campionati del mondo
Torna dal 16 al 18 maggio 2025 presso il porto turistico internazionale Marina Genova la terza edizione del Classic Boat Show, il Salone dedicato alla marineria tradizionale che si svolgerà in contemporanea a Yacht&Garden
Torna dal 22 al 25 maggio 2025 alle Grazie di Porto Venere, nel Golfo della Spezia, una delle più importanti manifestazioni dedicate alle vele d’epoca, già nota in passato con il nome di “Le Vele d’Epoca nel Golfo”.
Alla Fraglia Vela Malcesine oltre 350 barche sulla linea di partenza della Ilca Youth Easter Meeting, il classico appuntamento di Pasqua delle classi Ilca 4 e Ilca 6
Si terrà il 26 e 27 aprile a Forio d’Ischia la X edizione della ScheriaCup24, una regata a tempo che vedrà vincitore chi, nell’arco di 24 ore, effettuerà il maggior numero di miglia intorno all’isola di Ischia
La trentottesima edizione di Pasquavela, organizzata dallo Yacht Club Santo Stefano, si è disputata regolarmente nonostante le insidie del meteo, che hanno condizionato solo in parte l’arrivo di alcune imbarcazioni iscritte